Základy 3D modelovania a skriptovania v LUA, tvorbu herných mechaník a prostredí v obľúbenej platforme Roblox Studio.
Úvod do kurzu:
Kurz “Roblox – vytvor a naprogramuj si vlastnú hru” je určený pre žiakov 3. – 6. ročníka základnej školy. Cieľom kurzu je naučiť deti základy 3D modelovania, skriptovania v LUA, tvorby herných mechaník a prostredí v Roblox Studio, importovania vlastnej grafiky a zvukov, a zdieľania svojich hier s ostatnými, čím rozvinú svoje programovacie a dizajnérske zručnosti.
Obsah kurzu:
1. Základy 3D modelovania objektov
Úvod do 3D modelovania:
– Objasnenie základných pojmov a princípov 3D modelovania.
– Prehľad nástrojov a softvérových programov na 3D modelovanie.
Vytváranie základných objektov:
– Tvorba základných geometrických tvarov (kocka, guľa, valec).
– Používanie primitívnych tvarov na vytváranie zložitejších modelov.
Úpravy a textúrovanie objektov:
– Pridávanie a úprava textúr a materiálov.
– Používanie nástrojov na úpravu povrchu modelov (extrudovanie, zjemňovanie, atď.).
2. Práca s LUA skriptmi
Úvod do LUA:
– Základy programovania v LUA, syntax a základné príkazy.
– Práca s premennými, podmienkami a cyklami.
Manipulácia s hernými objektami:
– Používanie LUA na zmenu vlastností objektov (pozícia, rotácia, veľkosť).
– Skriptovanie interakcií medzi objektmi (kolízie, animácie).
Pokročilé techniky:
– Práca s funkciami a udalosťami.
– Tvorba skriptov na komplexné herné mechaniky.
3. Tvorba vlastnej prekážkovej dráhy OBI
Dizajn prekážkovej dráhy:
– Navrhnutie layoutu a jednotlivých prekážok.
– Použitie rôznych typov prekážok (miznúce, pohybujúce sa, prepadajúce sa objekty).
Programovanie herných mechaník:
– Implementácia pohybov a animácií pre prekážky.
– Skriptovanie časovania a interakcií medzi prekážkami.
Testovanie a ladenie:
– Identifikácia a oprava chýb.
– Optimalizácia prekážkovej dráhy pre plynulú hrateľnosť.
4. Vývoj hry Car Racing
Návrh hry:
– Vytvorenie konceptu a pravidiel hry Car Racing.
– Príprava herného prostredia a tratí.
Práca s Toolboxom:
– Používanie nástrojov na importovanie modelov a textúr.
– Implementácia herných objektov a prostredí.
Programovanie hernej logiky:
– Skriptovanie pohybu vozidiel a fyzikálnych interakcií.
– Tvorba herných prvkov ako sú turbo, skoky a prekážky.
5. Tvorba 3D Zombie Game
Návrh herného prostredia:
– Používanie Generátora terénu na vytváranie realistického prostredia.
– Pridávanie rôznych prvkov do terénu (stromy, budovy, prekážky).
Herná mechanika:
– Skriptovanie zberu mincí a bodovacieho systému.
– Implementácia nepriateľov a ich správania.
Interaktivita a zvuky:
– Import vlastnej grafiky a zvukov.
– Pridanie zvukových efektov a hudby na pozadie.
6. Zdieľanie hier
Publikovanie hier:
– Naučíme sa, ako exportovať a publikovať hry na rôznych platformách.
– Použitie online služieb na zdieľanie herných projektov.
Spolupráca a komunitné projekty:
– Zdieľanie našich hier s ostatnými účastníkmi kurzu.
– Spoločné projekty a výmena skúseností.
Ohlasy a zlepšovanie:
– Získavanie spätnej väzby od ostatných hráčov.
– Vylepšovanie hier na základe získaných ohlasov.
Dĺžka kurzu:
Kurz pozostáva z 15 lekcií, každá trvajúca 75 minút. Po absolvovaní kurzu budú žiaci schopní vytvárať vlastné hry v prostredí Roblox Studio, od návrhu až po realizáciu a zdieľanie.
Kontakt a ďalšie informácie:
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať. Sme tu, aby sme vám poskytli všetky potrebné informácie a podporu.
Termíny kurzov:
- Streda 16:30 -17:45, september 2024 – február 2025 – 15 lekcií
- Streda 17:45 -19:00, september 2024 – február 2025 – 15 lekcií – prihlasovanie otvorené počas celého roka/ 2 voľné miesta